E-commerce

Kako razviti online biznis i pokrenuti internet prodaju

internet prodaja

Postoje brojne priče o snalažljivim preduzetnicima koji su ostvarili neverovatan uspeh zahvaljujući online prodaji. Zaista, prodaja preko interneta donosi ogromnu zaradu, što je odličan razlog da se bolje upoznate sa ovom temom. Saznajte kako i vi možete biti uspešni u ovom modernom biznisu. Ukoliko želite da svoje vreme posvetite elektronskoj trgovini i izgradite zavidnu karijeru, ovaj tekst će vam pomoći da se detaljnije upoznate sa ovakvom vrstom poslovanja.

Prodaja preko interneta

S vremenom se pokazalo da postoje određene faze u procesu rada koje su zajedničke za sve uspešne poslovne poduhvate. Važno je da na pravi način započnete rad kako biste izbegli početničke greške. Bitna stavka koju ne smete zaboraviti je opšta uredba o zaštiti podataka potrošača – GDPR (General Data Protection Regulation), gde ste obavezni da zaštitite lične podatke posetilaca vašeg sajta.

Kako pokrenuti prodaju preko interneta

Ako već posedujete biznis koji želite da proširite na internet, slobodno preskočite prvu stavku. Međutim, ukoliko tek razmišljate o preduzetništvu, ispratite sve što ćemo vam prezentovati kako biste naučili kako da zaradite na internetu.

Saznajte koji proizvodi najviše nedostaju tržištu

Kada započinjete neki biznis, veoma je važno da imate svest o tome koliko neki proizvod ili usluga imaju šanse da dođu do kupaca. Internet prodaja vam može doneti velike prihode, ukoliko detaljno istražite tržište i plasirate proizvod odgovarajućoj ciljnoj grupi.

Definišite ciljnu grupu i njene potrebe

Da biste doneli najbolju poslovnu odluku, za početak definišite ciljnu grupu i njene potrebe. Pokušajte da pronađete način da plasirate proizvod koji će zadovoljiti njihovu potražnju. To ćete najefikasnije postići izradom internet prodavnice. Pre toga je neophodno da definišete šta je to što ćete ponuditi potencijalnim kupcima. Postoji nekoliko efikasnih načina da to ustanovite:

  • Pretražite ključne reči koje korisnici pretražuju na Google-u
  • Istražite potencijalnu konkurenciju
  • Proučite načine na koje konkurencija plasira svoje usluge
  • Upoznajte se bolje sa specifičnostima proizvoda koji želite da plasirate
  • Komunicirajte sa potencijalnim potrošačima na forumima ili grupama na društvenim mrežama
pokretanje online prodaje

Photo by Bench Accounting on Unsplash

Kreiranje online prodavnice

Veoma je važno kako ćete pristupiti izradi internet prodavnice. Da biste imali zaista efikasnu prodaju, potrebno je da na pravi način povežete informacije koje imate o tržištu i proizvodima koje želite da prodajete. Od vrste proizvoda i načina prezentacije proizvoda zavisiće i izgled online prodavnice. Sajt mora biti funkcionalan i pregledan kako bi kupac lako pronašao ono što traži. Uspeh vašeg web shopa zavisi od toga koliko uspešno ćete privući i zadržati potencijalne klijente.

Sprovođenje efikasne promotivne kampanje

Online prodaja u velikoj meri zavisi od promotivnih aktivnosti koje sprovodite. Od samog početka pažljivo planirajte način komunikacije sa mušterijama. Marketing nudi veliki broj opcija, pa je početnicima često teško da naprave najbolji izbor. Držite se sledećih principa:

  • Skrenite pažnju na sebe sa efektnim naslovom oglasa
  • Predstavite benefite vašeg proizvoda ili usluge
  • Podelite pozitivna iskustva kupaca
  • Izgradite dobru reputaciju
  • Ponudite akcijske ponude
  • Budite koncizni
  • Istaknite zašto ste bolji od konkurencije

Oglašavanje na Google-u

Efikasno oglašavanje na internetu uključuje Google reklame. Fokusirajte se na ciljnu grupu koju će najviše interesovati vaši proizvodi. Moderne metode reklamiranja omogućavaju vrlo detaljnu statistiku, pa možete menjati parametre kampanje i ključne reči kako biste došli do potencijalnih kupaca.

Unapređenje reputacije prodavnice

Da biste uspeli, potrebno je da što više ljudi zna za vas i vaš brend. Vaša reputacija mora biti besprekorna. Pobrinite se da na svakom mestu gde se pominje vaš biznis bude postavljen link ka prodavnici. To pomaže pri rangiranju sajta u okviru Google pretraga.

Uloga SEO optimizacije

SEO optimizacija se bavi rangiranjem sajta u Google pretragama. Potrebno je da stranica zadovoljava određene SEO standarde od tehničkih detalja do rada na optimizaciji sadržaja. Kreiranje kvalitetnog sadržaja, ohrabrivanje korisnika da dele vaš sadržaj i aktivna komunikacija na društvenim mrežama su ključni faktori.

Prodaja preko interneta i email marketing

Email marketing je jedan od najefikasnijih marketinških metoda. Potrebna vam je mejling lista sa imejlovima korisnika. Komunikacija sa korisnicima je olakšana jer su zainteresovani za ono što nudite. Email marketing je izuzetno jeftin u odnosu na to šta nudi.

prodaja analitika

Photo by Luke Chesser on Unsplash

Osiguranje dodatne prodaje

Posebnu pažnju posvetite odnosu sa vernim kupcima. Ponudite slične proizvode nakon kupovine, nagradite verne klijente i delite poklone uz određene proizvode. Briga o kupcima, kvalitet proizvoda, konkurentne cene, mogućnost povrata proizvoda i garancija su standardi poslovanja kojih se drži svaka uspešna internet prodavnica.

Znanja potrebna za uspešno vođenje internet prodavnice

Za uspešan online biznis potrebna je velika želja za uspehom i volja da učite i redovno unapređujete svoje veštine. To je ključ uspešnog preduzetništva, jer samo na taj način ćete uvek biti konkurentni na izuzetno dinamičnom online tržištu.

Na ovaj način ćete znati kako da plasirate proizvod na tržište i maksimalno iskoristite potencijale digitalnog marketinga kako biste postali lider na tržištu.

Napomena

Ukoliko imate bilo kakvih pitanja vezi online prodaje ili vam je potrebna naša pomoć slobodno se obratite našem timu putem „kontakt“ forme na sajtu Hoo.rs. Naš stručni tim je tu da vam pruži potrebnu pomoć i podršku kako biste uspešno pokrenuli internet prodaju.. Ne oklevajte da nas kontaktirate – radujemo se što ćemo vam pomoći da ostvarite svoje ciljeve na internetu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *